top of page

נהיגה בחורף, מה חשוב לדעת ולמה להתכונן

Updated: Jan 31, 2023

הלילה החלפנו שעון והחורף כבר כאן רשמית, ואיתו מגיעות הסכנות בכביש. נהיגת חורף מביאה איתה תנאים שאנו לא רגילים אליהם. תנאים אלו מקשים על הנהיגה והסבירות למצב חירום עולה.

הסכנות העיקריות בנהיגת חורף הן:

ראות ונראות - הגשמים והערפל פוגעים בראות הדרך, מגבירים את הסבירות להפתעות בכביש, ופוגעים בנראות הרכב שלנו על הכביש. הפתעות בכביש כוללות: שלוליות עמוקות, האטה פתאומית של התנועה, מפגעים בדרך שקשה לראות וכ'ו.

החלקה ומרחק בלימה - כביש רטוב פוגע באחיזת הרכב את הכביש, מגדיל את הסיכוי להחלקה וכך גם את מרחק הבלימה של הרכב. בגשמים ראשונים הסכנה מוגברת, בשל עלייה על פני הכביש של שמנים ולכלוך, שנצברו בתקופות יבשות.

מה חשוב לבדוק עם תחילת החורף?

צמיגים - יש לבדוק את תאריך הייצור של הצמיג, מידת היובש והשחיקה (עומק החריצים בצמיג). אחיזה בכביש של צמיג לא תקין, מעלה את הסיכון להחלקה ולקושי בבלימה. מעבר לכך, מומלץ לוודא שלחץ האוויר בצמיגים תקין ותואם את הגדרות היצרן, בתכיפות גבוהה יותר.

פנסים - ווידוא תקינות של כל הפנסים ברכב, הכוללים פנסי תאורה קדמיים ואחוריים, אור בלם ופנסי ערפל. בנוסף, יש לשים לב לניקיון הפנסים, ובמידת הצורך ניתן לקנות חומר מיוחד ולנקות בבית. פנסים תקינים תורמים לראות והנראות שלנו בכביש, בעיקר במזג אוויר קיצוני.

מגבים - הגומי במגבים נוטה להתייבש בתקופת הקיץ החמה, ועל כן במידה והם יבשים ולא נקיים, רצוי להחליפם. המדד הכי טוב לתקינות המגבים הוא איכות פינוי המים מהשמשה.

מרזבים - ברכבים בעלי גג פנורמי או גג נפתח, קיימים מרזבים אשר מונעים נזילה מהגג אל תוך הרכב. ניקוי הלכלוך שהצטבר במהלך הקיץ, ימנע הצטברות וחדירה של מים אל פנים הרכב.

את רוב הבדיקות ניתן לבצע בעצמנו, אך מומלץ לקחת את הרכב לבדיקה דקדקנית במוסך. חשוב לציין כי ברוב המוסכים, הבדיקה נעשית בחינם.

סעו בזהירות! צוות CarGeek


0 comments
bottom of page