top of page

חושבים לקנות רכב חדש, אבל לא יודעים אם עכשיו זה הזמן?

כדאי שתדעו

שנת 2021 כבר בדרך החוצה. אך השנה שוק הרכב העולמי והישראלי חווה טלטלה.

המשבר החל בשנת 2020 עם פרוץ נגיף הקורונה, כאשר מפעלים רבים של יצרניות הרכב וחלקי חילוף הושבתו כליל. ההשבתה של מפעלי החלפים יצרה "צוואר בקבוק", וכעת מתגלה הקושי לעמוד בביקוש הרב לרכבים חדשים. המשבר ממשיך איתנו עד היום, בשל העובדה כי בכל העולם קיים מחסור של שבבים ומוליכים. מחסור זה מונע מהמפעלים לחזור לשגרה, ואף גורם לכך שרבים מהם משביתים גם כיום, קווי ייצור של חלפים ורכבים. התוצאה? מאות אלפי רכבים שלא יוצאים לשוק, הגורמים לזמני המתנה ארוכים מהרגיל לקבלת רכב חדש ונעים בין כמה חודשים, עד חצי שנה.

אבל לא רק שוק הרכבים החדשים נפגע, וניתן לראות שההשפעה העיקרית בשנת 2021 הייתה על שוק הרכבים המשומשים. אנחנו רואים עלייה חדה במחירוני הרכב, ורכבים שנמכרים במחיר גבוה משמעותית ממחיר המחירון, עקב החוסר בהיצע.

ומה מחכה לנו בשנת 2022? עקב המחסור ברכבים, יבואני הרכב בארץ עשו 1+1, והבינו שהם יכולים למכור את המלאים שלהם ללא כל מאמץ, גם במחיר גבוה יותר, בשל הביקוש הרב. לכן ברבעון הראשון של 2022, צפויה עליית מחירים גם של הרכבים החדשים, וכפועל יוצא עלייה נוספת במחירוני הרכבים המשומשים.

יש צפי לסיום? ההשערות מדברות על כך שבשנת 2023 המחסור בשבבים ייפתר, אך ההערכה היא כי זה לא יעזור לנו הצרכנים, ולא נזכה ליהנות מירידת מחירים בעקבות כך.

מה עושים? במידה ואתם מתלבטים האם זה הזמן לקנות רכב חדש - נמליץ לעשות זאת בהקדם האפשרי. שימו לב כי עליית המחירים כבר החלה על מספר דגמים ונמשיך לראות את מגמת העלייה בחודשים הקרובים.

מתלבטים איזה רכב לקנות? דברו איתנו ונתאים לכם את הרכב שיענה בדיוק על הצרכים שלכם

.

0 comments
bottom of page