העשור האחרון הביא עימו שינוי משמעותי בכבישים של ישראל, עם עליית הרכב החשמלי לבמה המרכזית.
מ-2019 ועד 2023, ראינו שינוי דרמטי בכמות הרכבים החשמליים על הכבישים. אבל מה באמת קורה מאחורי הקלעים?
לפי נתוני משרד האנרגיה, המעבר לרכב החשמלי בישראל מתקדם בצעדי ענק, עם עלייה מכ-3,500 רכבים בשנת 2019 למעל ל-50,000 רכבים עד תחילת 2023. במירוץ לחדשנות, מותגים סיניים כמו BYD, Xpeng, וZeeker
הפכו לשחקנים מרכזיים בשוק המקומי, וציבור הנהגים בישראל מתחיל להכיר ולקבל את האיכות והיתרונות הטמונים במותגים אלו.
התמריצים הממשלתיים לרכישת רכב חשמלי, כמו הטבות מס ופטור ממכס, תרמו רבות לצמיחה זו. אולם, הדיונים האחרונים על הטלת מס נסיעה על רכבים חשמליים מעלים שאלות חדשות על עלות השימוש ברכבים אלו לטווח הארוך, ודורשים מאיתנו לשקול מחדש את המשוואה הכלכלית של רכישת רכב חשמלי.
בין היתרונות, חברות רבות בישראל החלו לראות ברכב החשמלי לא רק כפתרון אקולוגי, אלא גם כאפשרות לחיסכון וליעילות תפעולית. מטסלה ועד BYD,
ציי הרכב המתחדשים מספקים פתרון טכנולוגי וסביבתי לדרישות המשתנות של השוק הישראלי.
הרכב החשמלי כבר לא נתפס כחלום רחוק, אלא כמציאות נוכחת שמשפיעה על כל נהג ועסק בישראל. השאלה שעומדת בפנינו היא לא אם נעבור לרכבים חשמליים, אלא מתי וכיצד נוכל לנצל את ההזדמנות הזו לחיסכון כלכלי ושמירה על הסביבה(עם סייגים אבל זה כבר לפוסט אחר)
מקורות:
- משרד האנרגיה
- איגוד יצרני הרכב בישראל
איך אתם רואים את ההשפעה של הרכב החשמלי על החיים שלנו ועל העסקים בישראל?